nyheter

De beste hosting-tjenestene er de som passer dine behov. Hver eneste dag jobber vi for å tilpasse oss deg.


Selskapsoppdatering: SYSE AS – Endring av selskapsenhet

Etter å ha vært del av group.one i mange år fusjonerer vi nå aksjeselskapet inn i ett enkelt driftsselskap kalt GROUP.ONE NORWAY AS. Dette er i all hovedsak en formalitet hvor den driftsmessige operasjonen samles i ett eierselskap, og har ingen innvirkning på tjenestene dine, verken praktisk eller avtalemessig. Merkevaren, nettsider, kontaktinformasjon, Kundeservice og tjenester består – uendret.

Hva betyr dette egentlig for meg?

Kort oppsummert har fusjonen følgende konsekvenser:

  1. Organisasjonsnummeret for den nye enheten blir 984106211.
  2. Organisasjonsnavnet endres til GROUP.ONE NORWAY AS.

Fakturaer og andre dokumenter med organisasjonsnummer og -navn vil om kort tid bære denne selskapsinformasjonen. Vi ber om at du oppdaterer eventuelle regnskapssystemer omgående.Øvrige selskapsdata, inkludert kontonummer, forblir uendret.Det samme gjelder enhver kontrakt, hvor avtalene løper videre på de samme betingelsene som før.

I tillegg vil alle registrarforhold bli tilknyttet den overtakende selskapsenheten fortløpende. For enkelte toppnivåer, så som .no-domenet, vil du motta et formelt varsel fra f.eks. Norid om endring av registrar for berørte domenenavn.

Spørsmål og svar

Q: Hva innebærer en endring av selskapsenhet?
A: En juridisk enhet er det registrerte organisasjonsnummeret og navnet til selskapet. Denne endringen innebærer at organisasjonsnummer og -navn endres til 984106211 og GROUP.ONE NORWAY AS.

Q: Påvirker dette tjenestene mine?
A: Nei, dette er først og fremst en formalitet hvor vi samler ulike søsterselskaper i ett driftsselskap. Du vil ikke oppleve noen brudd i tjenestene dine. Dette gjelder også domenene dine. Alle løpende avtaler fortsetter å løpe på samme vilkår som før.

Q: Hvem blir jeg fakturert av nå?
A: Du vil heretter motta regningene dine fra GROUP.ONE NORWAY AS. Dersom du benytter regnskapsprogram og har oss registrert som leverandør, bør du straks oppdatere informasjonen tilsvarende.

Q: Må jeg oppdatere kontonummer?
A: Nei, alle kontonumre forblir uendret, og du skal til enhver tid benytte kontonummeret som fremgår av fakturaen.

Q: Hva skal jeg gjøre med fakturaer som jeg allerede har mottatt?
A: Disse fakturaene forblir gyldige slik de står og skal betales som vanlig. Du skal ikke under noen omstendigheter be om en kreditnota og ny faktura i forbindelse med denne prosessen.

Q: Vil kontraktsvilkårene mine endres?
A: Nei, de eksisterende kontraktsvilkårene forblir uendret.

Q: Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har flere spørsmål?
A: Hvis du har ytterligere spørsmål om denne endringen, ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice.


Nye pakker for webhotell og e-post: enklere, rimeligere og mer for pengene!

Nå forenkler vi tjenestene våre og gir deg mer for pengene når vi lanserer nye pakker for både web og mail. Pakkene er laget spesielt med tanke på at du enklere skal kunne velge riktig tjeneste til enhver tid, uansett kompetanse, prosjekt eller arbeidsoppgave:

  • Ubegrenset med trafikk inkludert i alle webpakker
  • Mer minne, mer CPU og inntil ti ganger så stor lagringsplass for ordinære webpakker
  • Databaser med ubegrenset lagringsplass inkludert i alle ordinære webpakker
  • Ubegrenset med lagringsplass for store mailpakker

Hvorfor pakker?

De siste 10 årene har det vært mulig å skreddersy våre tjenester etter behov ned på detaljnivå. I tillegg til at det stiller en del krav til kjøper og selve kjøpet, forandrer nå behovene seg mye fortere enn før. Med de nye pakkene er det mye enklere for alle å kjøpe riktige tjenester av høy kvalitet. I tillegg er de nye pakkene mye større og kraftigere enn før per krone, oginkluderer ubegrenset med trafikk,slik at du sitter igjen med mer for pengene; mer lagringsplass og mer trafikk med høyere ytelse.

Hvordan påvirker dette deg?

De abonnementene du har fra før overføres til en ny pakke som på best mulig måte ligner det du allerede har. Du får minst like mye ressurser som før, både for ytelse og lagringsplass. Kontrollpanelet og tjenestene ellers forblir som før. Det er ingen flytting av data, nedetid, brudd eller lignende forbundet med dette.

Prisøkninger

For noen innebærer dette at du betaler litt mindre, og for mange betyr det at du betaler det samme, eller litt mer, enn før.

Endringene vil for mange medføre en prisøkning. Etter over ti år uten prisjusteringer i det hele tatt og stadig økte kostnader har en prisøkning blitt tvingende nødvendig. Dette sikrer at vi fortsatt kan levere gode tjenester på best mulig vis til deg, og vi håper og tror at prisgunstige pakker med mer for pengene en god løsning.

Når trer endringene i kraft?

Endringene trer i kraft omgående, og du behøver ikke foreta deg noe. Abonnementsperiodene forblir også som før, og den økte lagringsplassen og ytelsen får du helt gratis inntil tjenestene fornyes. Det vil si at i månedene frem til du får en ny faktura fra oss betaler du ingenting ekstra.

Du finner som vanlig en oversikt i Kontrollpanelet over hvilke pakker du nå har, og hva du betaler ved fornyelse. Dersom du mener en annen pakke er bedre, er du selvfølgelig velkommen til å oppgradere eller nedgradere allerede nå!

Hvis du har spørsmål, eller rett og slett bare er nysgjerrig, kan du selvfølgelig ta kontakt med vår kundeservice.

Spørsmål og svar

Q: Jeg synes prisene øker hele tiden! Når økte dere prisene sist?

A: Sist vi økte prisene var i 2014.Altså for 10 år siden. Dette var bærekraftig en stund all den tid prisen på innsatsfaktorene stadig ble lavere. De siste 5 årene har imidlertid alt økt i pris, og de siste 3 årene har det blitt like påtakelig for oss som for alle andre. På den ene siden hadde det vært mer elegant å øke prisene gradvis, på den andre siden har det faktum at vi har utsatt dette kommet deg til gode.

Q: Hva er det egentlig som har økt i pris for dere?

A: De siste 10 årene, og med hovedvekt på de siste 5 årene, har absolutt alle våre innsatsfaktorer økt nevneverdig i pris.Det omfatter alt fra strøm og maskinvare til lisenser - og ikke minst norske lønninger hvor vi også må holde tritt med lønnsveksten for øvrig! Bare for maskinvare har prisene økt med 2.8% i måneden det siste året. I tillegg er mange av våre kostnader i Euro og Amerikanske Dollar, hvor vekslingskursen pent sagt har blitt svært mye dårligere de siste 5 årene.

Q: Prisøkning virker høy, særlig for epost!

A: Vi har forsøkt å overføre eksisterende funksjonalitet og prisnivå så langt det lar seg gjøre.Dersom du mener vi har bommet grovt kan du endre pakken i Kontrollpanelet, eller kontakte Kundeservice så hjelper vi deg med å velge en annen pakke. Hvis du fortsatt mener du kommer veldig skeivt ut så ber vi pent om at du tar kontakt med oss så finner vi en løsning - sånn som vi pleier å gjøre 😊

Chat